Ha sociala medier i ryggraden

Igår skrev jag ett inlägg om Community Management på Bloggbyråns blogg. Slutsatsen i inlägget är:

Med sociala digitala kanaler kommer du att kunna skapa relationer mellan företaget och människor i din målgrupp. Se till att det värdet tas om hand och inte blir en relation mellan din målgrupp och en person som du slentrianmässigt kallar ”den där som twittrar”.

Min kollega Jocke hjälpte mig lite på traven med ett annat citat som blev en av mina favoriter:

Men oftast betraktas sociala medier som en liten knorr istället som en ryggrad för organisationens kommunikationsarbete, vilket gör att man på ledningsnivå ofta vill lägga energi på andra saker än att involvera sig i sin närvaro på nätet.

Jag är nästan som besatt av det här, och vill verkligen vara med och bygga upp den perfekta ryggraden som kan stå stadigt i stormar och håller för ordentliga knorrar då och då.

Om det här känns obegripligt rekommenderar jag att du läser hela inlägget, jag är riktigt nöjd med det.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *